Time to go home..

13 november 2014 - Paramaribo, Suriname

Halowaa!

Dit word onze laatste blog alweer! Want ons laatste dagje is vandaag aangebroken! Het leek telkens zo ver weg, maar de tijd is omgevlogen. We hebben nog een leuk laatste weekendje gehad. We zijn van vrijdag op zaterdag naar Powaka geweest. Dat is een kreekje diep in de jungle, waar nog wat hutjes staan. We zijn daar op eigen houtje heen gegaan met een paar huisgenootjes en nog een paar meiden van een ander huis. We waren in totaal met 12 meiden. We zijn er een beetje op de bonnefoi heen gegaan en we zouden avond eten van een gids krijgen die we allemaal al kenden. We namen onze hangmatten mee, een klamboe, wat slaapspullen en that's it. Toen we ge-arriveerd waren, zagen we dat het een kreekje was in hele mooie natuur. We kregen een hutje waar we onze hangmatten op konden hangen en daar dus konden verblijven. We zijn gelijk gaan zwemmen en hebben die middag heerlijk genoten van de zon en de natuur. Toen we allemaal even lekker in onze hangmatten lagen, zagen we zo 3 aapjes boven ons hoofd door de bomen slingeren. Heel leuk. De baas kwam nog even zeggen dat we van 5-7 in de avonduren en van 7-9 in de ochtend uren niet mochten baden, want dan was de kreek voor de lokale bewoners. Er woonden om het kreekje heen allemaal kleine indianendorpjes die dus de kreek gebruikten om zichzelf te wassen. Ze deden dit ook gewoon naakt. Rond etenstijd kwam de gids ons eten brengen: Heerlijke Surinaamse Rotti. Onder het eten werd het al aardig donker en we kwamen er achter dat niemand een lamp had. We zijn toen snel voor het donker werd met z'n allen hout gaan sprokkelen voor een kampvuur. Dan voel je je wel een beetje net als de '' echte meisjes in de jungle ''. Die avond hebben we gezellig bij het kampvuur gezeten en lekker gekletst. Het is echt een leuke ervaring om in een hangmat te slapen. Je ligt gewoon in de open lucht midden in de jungle. De volgende dag werden we gewekt door de brulapen, die echt een hele harde schreeuw hebben, verder hebben we ook nog lekker gezwommen en genoten van de zon die dag. Er was een soort van wc, maar deze moest je met een emmer doorspoelen. nachtduik

Verder hebben we afgelopen weken nog stage gelopen en de laatste opdrachten afgerond. We werden gelukkig goed beoordeeld op stage en ze hebben veel aan ons gehad. We hebben dinsdag middag nog wel een hele grote tropische regenbui over ons heen gehad. We zouden even naar de stad gaan en zijn echt helemaal doornat geregend. De straten zag je niet meer, het leek net 1 grote rivier. We zijn toen we terugkwamen gelijk met z'n allen in het zwembad gesprongen met kleren en al. Nou vanmorgen ons laatste ochtendje gehad op stage. Dat is toch wel even slikken als je dan afscheid moet gaan nemen van de lieve mensen daar. We zijn natuurlijk zoveel met ze om gegaan en hebben zij ons goed opgevangen. We hebben lekker taart op en met iedereen nog een praatje gemaakt. En natuurlijk veel foto's. Nou we gaan nu nog heel even en paar uurtjes genieten van de zon en zo nog even en naar de stad. En vanavond onze koffers dan maar in pakken. Vannacht om 3 uur hebben we de taxi en beginnen we aan onze reis naar huis!

We hopen jullie allemaal in Nederland weer te zien!

Bigi brasa 2 mi gudu's!!

1. Mieke:
    14 november 2014
    Tot morgen zusje!! Liefsss
  2. Lisa Theenaart:
    18 november 2014
    Hallo,
    ik ben Lisa en mag volgend jaar dezelfde stage als jullie meemaken! Zou een van jullie mij een mailtje kunnen sturen zodat we iets van een afspraak kunnen maken over de kosten, het wonen en de reis bijvoorbeeld?